Bitmapová grafika (rastová grafika)
Bitmapová grafika je druhý základní způsob, jakým počítače počítače ukládají a zpracovávají obrazové informace. Obrázek je popsán pomocí barevných bodů, které jsou uspořádany v mřížce. Díky tomu pro každý bod připadá přesná poloha a barva. Takový způsob se používá např. v televizi nebo digitálním fotoaparátu. Kvalita záznamu se snadno mění. Největší vliv na ni má především rozlišení a barevná hloubka. Počet barevných bodů a rozmístění se mění podle zařízení, na kterém se zobrazuje. Jinak je to u zobrazení na monitoru jinak u zobrazení na papíru. Pro převod obrazových předloh, jakou jsou klasické fotografie nebo kresby do bitmapové grafiky je zapotřebí skeneru nebo digitálního fotoaparátu.
Nevýhody bitmapové grafiky:
- Vysoké nároky na zdroje (čím větší rozlišení a barevná hloubka, tím větší paměť obrázek spotřebuje - až několik megabytů)
- Obrazová kvalita se snadno zhoršuje při změně velikostí
- Zvětšování obrázku lze také jen do určité míry, neboť při velkém zvětšení se na výsledném obrázku ukazují rastry

Výhody bitmapové grafiky:
- Pořízení obrázku je naprosto snadné (např. pomocí skaneru)
Formáty:
- Používané formáty souborů rozlišujeme jako nekomprimované a komprimované, komprimované pak na formáty s bezeztrátovou či ztrátovou kompresí: